onsdag 3. september 2008

Høst og kanskje ny giv i bloggskriving ;-)


Nå har jeg fått så mange spark i baken angående denne bloggen så her kommer noen ord!

Høsten er straks over oss og det er med blandede følelser. Det er veldig trist at sommeren er over. Jeg liker nemlig ikke at det blir mørkere for hver dag...og kalde våte dager er ikke favoritten min! I dag har vi hatt stri-regn hele dagen.. Jeg har hatt fri fra jobb og hatt plenty med tid til å gjøre husarbeid-vasket masse klær, og ellers stelt med de firbeinte. Deilig å ha en fast fridag til slike sysler uten å ha to masete barn rundt seg!


Ukene går no i sin vante gang. Jeg jobber 60 % i barnehage her på Hjelset, og har bedre tid enn på lenge! Deilig å jobbe "bare" 5 1/2 time fordelt på 4 dager. Marius har slutta på sfo og det fungerer veldig bra når jeg er ferdig såpass tidlig alikevell. Han tar bussen hjem til mamma hvis jeg jobber lengre ;-) Deilig å ha foreldre boende rett i nærheten!


I helgene er vi stort sett på turer med bobilen! Herlighet så godt det er å komme seg bort og få ett avbrekk fra hektiske dager. Vi reiser til forskjellige steder. Noen ganger ikke så veldig langt unna. Det er nok bare å få følelsen av å være på tur :-) Hundene storkoser seg med å få være med og det samme gjør Marius og Marthe. Til helgen skal vi på "jentetur" til Volda/Ålesund. Det blir jeg og Marthe, min mamma samt våre to nuffer Lotta og Tira som drar. Lotta skal på valpeshow både Lørdag og Søndag! Valper er bare så herlige og det er noe spesielt med det å stille dem :-) Gleder oss til å treffe Linn og gjengen på kennel Melkebart. To av valpene til Otto kommer også dit.

Endel valper etter Otto har nå blitt så gamle at røntgenresultater er begynt å komme inn. Gledelig at det ser veldig bra ut! Håper fortsettelsen blir like bra....


Valpene fra N-kullet har forlengst flyttet til nye hjem og alt ser ut til å gå veldig bra med dem! Vi ønsker alle lykke til på de første valpeshowene jeg har hørt rykter om at dere skal på!


Vi har vurdert frem og tilbake om vi skulle parre Busta på den løpetiden hun har nå, og funnet ut at vi venter ett halvår til... Når man har familie, barn og jobber å ta hensyn til er det ikke bare å hive seg i bilen å parre hund. Så er det ett eget kapittel å finne er hann som faller i smak... for oss er det ikke "om å gjort å ha valper bare for å ha ett kull" -Det skal være en kombinasjon vi selv har tro på, og gjerne vil beholde valp fra! Dessverre er det ikke alle som tenker slik...


Nei nå må jeg lage litt kveldsmat til store og små, to og firbente!


Ha en fortsatt fin Onsdagskveld :-)