søndag 11. januar 2009

Godt nytt år folkens!

Jeg må nok innrømme å ha vært sløv på oppdateringer og blogging i begynnelsen på dette året! Det kan ikke bortforklares på noen måte. Jeg har hatt plenty av tid til å få krotet ned noen ord..men har heller gjort andre ting. Skal skjerpe meg der...



Nyttårsforsetter har vi ikke, men ett mål som alltid er der er å få vært mere ute med hundene og barna. Dette synes jeg virkelig vi har vært flinke til denne første uka av Januar. Været har definnitivt ikke vært med oss... men finnes vel bare dårlig klær??





Kort oppsummering av uka: Jeg var på jobb/møte Mandag, jobb Tirsdag, fri Onsdag, Kristiansund Torsdag , jobb Fredag.
Marius har slitt endel med astma ca ett års tid, og vi har registrert at han også har fått kløe og røde irriterte øyne ved mye kos med katten.. Torsdag hadde vi time på barneklinikken på sjukehuset i Kristiansund. Da ble han testet for allergi, samt at han tok noen pustetester så han fikk vite riktig dosering av astmamedisin.. Ikke overaskende prikket han positivt på katt. Liten utslag var det også på hund, men enn så lenge reagerer han heldigvis ikke på dem... Katten har i alle år være mest ute og det får hun nok bare fortsette med. De dagene/nettene det er uvær eller mye snø så ligger hun i senga si på badet, og er det noe katter nyter så er det varmekabler :-)


Onsdagen var vi på årets første skilek med barna og gjett om det var populært!! De storkosa seg og gikk og gikk, runde på runde. En runde i skiløypa er vel ca 700-800 meter og de gav seg ikke før de hadde gått 7! Vi hadde herlig nysnø så forholdene var helt på topp! Kjedelig var det å våkne på Torsdag til +5, regn og isholke.. Sånn har det også vært siden...



Hundene har fått sine daglige turer, dog oppdelt i hannhunder og tisper. Tira har nemlig løpetid ca på dag 14 nå og begge gutta begynner å fatte stor interesse! Det går veldig greit, men godt at det roer seg om en ukes tid.


Vi har masse snø her vi bor. I begynnelsen av året hadde vi også flere dager med herlig sparkføre og den ble brukt masse! Godt å la de få "lange" ut litt også. Skiene har også flittig blitt brukt oppi lia her. Hilmar og hundene har hatt noen skikkelige fine langturer mens jeg og barna tar noen kortere turer.


I går var jeg og Marthe i en stall rett nedi bygda her. Kjempekjekt å få børste og kose med hestene, og selvsagt prikken over i`en er å få ri! Det fikk hun i går og var storfornøyd :-) De har islandshester, shetlandsponnier og noen større typer. I dag var jeg med to venninder på ridetur! Det er ganske mange år siden jeg sist var på hesteryggen så jeg regner med baken blir rimelig stiv og stø i morra! Kjekt var det i allefall så det blir nok ikke mange dagene før jeg tar meg en tur ned dit igjen :-)

Underveis på rideturen i dag ringte Hilde og jublende kunne hun fortelle at Busta var blitt champion i dag på NBSKs utstilling i Letohallen :-) Herlig at dette er i boks før vi parrer henne i Feb/Mars! Nå letes det etter en flott hanne....
I går fikk hun flat rød og rett ut, mens i dag vant hun åpen klasse og ble 4 BTK m/Cert. Mister gjorde det også veldig bra i helga med å bli nr 3 i kl m/CK i går og nr 3 i kl m/HP i dag.

N UCH Pink Robusta av LeeArmand