lørdag 15. november 2008

Regn, regn og regn.....

Hjelp, vi regner bort!
Jeg hater denne årstida når det gjelder været.. Hundene blir så klissvåte bare for å gå ut å tisse stakkars.. Da ønsker jeg meg tilbake til en tørr og herlig sommer..
Nå er det vel like før det blir snø, ivertfall er det meldt ut i uka. Jeg synes det er mye bedre både for hundene og barna. Rent og pent :-) Termodressen henger alltid i gangen for det værste jeg vet er å fryse...

Denne uka har Marthe hatt skikkelig spysjuke..uff det er ikke noe kjekt. Hun lå hele Torsdag og Fredag i "ørska" I dag har det blitt mye bedre. Nå er det bare å vente på nestemann regner jeg med ;-(

Forrige helg var jeg i Orkanger på utstilling. Litt uvant å dra opp "bare" med nuffer, og ikke stille noen bernere.. Jeg dro alene oppover på Lørdagskvelden. Møtte mamma og pappa der oppe da de hadde dradd opp på Fredag. Søndagsmorgen var bernerne først i ringen.
Vi heiet naturligvis på Otto-barna som ble stilt fra kennel Nellyvill og Melkebart. De gjorde det godt, og best ble herlige Dorthe til Hilde som endte som BIR-valp. Tiviniro`s Mister Martin Martell var eneste berner fra oss og han gjorde det godt. Vant junior-klassen med CK og endte som 3. beste hanne, bak championhannen Zarek, og Otto-sønnen Jonas som tok Cert og ble nr 2. Endel pene bernere, men også endel mindre pene bernere synes jeg..

Nuffene var neste ut og vi skulle i ilden med Lotta og Tira. Lotta vant søskenduellen med Choko og ble BIR-valp. Tira stilte unghund. To tisper i klassen og Tira var vinner med CK. I beste tispeklasse møtte vi en flott tispe fra kennel Kanikula. Trodde ikke mine egne øyne når vi vant!! Utrolig morsomt. Tira fikk da både CERT og ble BIR ( da ingen andre hanner hadde fått CK) Gjett om vi var fornøyde med dagen!! I gruppa ble Lotta nr 3, mens Tira ikke ble plassert.
Dagen ble feiret med en saftig biff og gode bernervenner på Mama Rosa ( eller noe sånt..) før vi kjørte hjemover!

Neste helg skal vi til Hamar (Jeg skal IKKE få spysjuka nei..)
Marthe skal være hos bestemor på Eide, mens Marius skal blir med. Vi skal stille Otto, Marco og Busta. Noen med litt mer pels enn andre, men skitt skitt. Kjekt er det uansett der nede. I fjor stakk Otto av med det gjeveste og ble BIR og NV-07! Spennende å se hvordan det går i år?? Jeg håper også å få ett glimt i nufferingen, men regner med det blir hektisk så vi får ta det som det kommer.

Dette var litt kjas fra meg.. Kanskje får jeg "ånden" over meg så jeg skriver om ikke så lenge igjen...